Dan Barber: Jak jsem se zamiloval do ryby 21.07.2011 |Dan Barber
    
    
    
          Šéfkuchař Dan Barber vypráví o problému, kterému čelí mnoho profesionálních kuchařů: jak udržet rybu na jídelním lístku. S humorem popisuje svá badatelská nadšení a zklamání, kterých se dočkal na své pouti za "udržitelnou rybou", kterou by mohl milovat, a gurmánské líbánky, které zažil na farmě ve Španělsku.      
Eli Pariser: Pozor na internetové "informační bubliny" 21.07.2011 |Eli Pariser
    
    
    
          Poskytovatelé web služeb se snaží přizpůsobit např. zprávy a vyhledávání co nejlépe našim potřebám, což přináší nechtěný a nebezpečný důsledek uzavření v "informační bublině" a nedotčení informacemi, které mohou rozšířit naše obzory. Eli Pariser uvádí i rizika pro samotnou demokracii.      
Hans Rosling předvádí nejlepší statistiky, jaké jste kdy viděli 20.07.2011 |Hans Rosling
    
    
    
          Data v této podobě jste ještě nikdy neviděli. Guru statistiky Hans Rosling s dramatickou naléhavostí sportovního komentátora boří mýty o takzvaných rozvojových zemích.      
Ken Robinson zastává názor: Školy ničí kreativitu 27.06.2011 |Ken Robinson
    
    
    
          Sir Ken Robinson zábavným a strhujícím způsobem poukazuje na nutnost vytvoření vzdělávacího systému, který by podporoval, nikoliv podkopával, rozvoj tvůrčích schopností.      
Mary Roach a 10 věcí, které jste nevěděli o orgasmu 27.06.2011 |Mary Roach
    
    
    
          Mary Roach pojednává o výsledcích vskutku netradičních věděckých výzkumů, z nichž některé jsou staré stovky let, aby došla k deseti překvapivým (a vtipným) tvrzením o sexuálním vyvrcholení. Video je, samozřejmě, určeno pro dospělé.      
Ethan Zuckerman o tom, co je třeba udělat, abychom se o světě dozvěděli víc 27.06.2011 |Ethan Zuckerman
    
    
    
          Internet má spojovat svět. Proč ale komunikace většiny z nás končí v prostředí, které je nám důvěrně známé? Blogger a technolog Ethan Zuckerman ukazuje nejen to, jak je možné otevřít svůj Twitter okolnímu světu a a číst si novinky v jazycích, o kterých jste ani neslyšeli.      
Bjarke Ingels: 3 bleskové příběhy o architektuře 27.06.2011 |Bjarke Ingels
    
    
    
          Dánský architekt Bjarke Ingels představuje příběhy, obrázky a videa svých ekologicky zaměrených návrhů. Jeho stavby nejenže vypadají jako příroda, ale dokonce se tak i chovají: brání větru, shromažďují slunečnou energii a také vytvářejí fantastické obrazy.      
Přání Jamieho Olivera při převzetí TED Prize: učit všechny děti o jídle 27.06.2011 |Jamie Oliver
    
    
    
          Vítěz TED Prize Jamie Oliver sdílí silné příběhy ze svého projektu proti obezitě v Huntingtonu v Západní Virginii a představuje svůj boj proti ignoranci ve stravování.      
Johanna Blakley o inspiraci svobodnou kulturou módy 27.06.2011 |Johanna Blakley
    
    
    
          Autorská práva uplatňovaná v oblasti filmu, hudby nebo softwaru se sotva dotýkají módního průmyslu. Móda má proto výhodu v oblastech inovace i prodeje, říká Johanna Blakley a ukazuje, jak se mohou ostatní odvětví kreativního průmyslu svobodnou kulturou módy inspirovat.      
Clay Shirky o porovnání institucí a spolupráce 27.06.2011 |Clay Shirky
    
    
    
          V prezentaci z roku 2005 Clay Shirky ukazuje, jak jsou uzavřené skupiny a firmy postupně nahrazovány volnějšími seskupeními, ve kterých sehrávají důležité úlohy drobní přispěvatelé. Plynulá spolupráce tak nahrazuje rigidní plánování.      
Arthur Benjamin předepisuje změnu výuky matematiky 27.06.2011 |Arthur Benjamin
    
    
    
          Učitele matematiky se vždy jeho studenti ptají, zda těžce nabyté vědomosti využijí také v praktickém životě. Jak říká Arthur Benjamin, mnoho z nás dostane na tento dotaz zápornou odpověď. Arthur proto nabízí odvážný návrh, jak učinit výuku matematiky relevantní pro digitální věk.      
Sugata Mitra o vzdělávání dětí jimi samotnými 27.06.2011 |Sugata Mitra
    
    
    
          Sugata Mitra řeší jeden z nejpalčivějších problémů vzdělávání - nejlepší učitelé a školy neexistují právě tam, kde jsou potřeba ze všeho nejvíce. V sérii experimentů prováděných v Dillí, Jižní Africe nebo Itálii umožnil dětem přístup na web pod odborným dohledem. Jeho výsledky mohou znamenat revoluci ve vzdělávání.      
Akce: Otevřít verzi pro tisk

